bogdan rodeanu
Toate știrile

25% pentru Moldova!

25% pentru Moldova!

Până acum, conectarea Galaţiului cu restul ţării dar şi cu celelalte judeţe din Moldova a fost făcută doar pe hârtie.

 De mai bine de 10 ani, avem studii de fezabilitate pentru drumuri expres, unele neactualizate şi proiecte cu multe lacune, ceea ce a fost o scuză convenabilă pentru politicienii din vechile partide de a da vina unii pe alţii în timp ce şoselele naţionale se aglomerau din ce în ce mai mult iar călătoriile pe calea ferată durau din ce în ce mai mult.

 Întârzierea lucrărilor pentru infrastructura rutieră care va lega Galaţiul şi de Bucureşti şi de Constanţa şi de Suceava şi de frontiera cu Republica Moldova nu a luat sfârşit nici când proiectele au fost scoase la licitaţie. Au fost numeroase cereri de clarificări ceea ce a dus de mai multe ori la anularea licitaţiilor.

 Alocarea a 25% din fondurile pentru infrastructură pentru reţeaua de transport din zona Moldovei nu va rezolva lucrurile peste noapte. Dar va fi în primul rând un semn de respect pentru munca locuitorilor din judeţele Moldovei care nu doar contribuie ci trebuie să şi beneficieze.

Pentru Galati, prioritare sunt:

 Drumul expres Galați – Brăila, încadrat în drumul expres
Ploiești – Buzău – Brăila, pentru a fi conectati autostrazile Bucureşti – Ploieşti şi Ploiești – Brașov

 Drumul expres Focșani – Brăila, încadrat în drumul expres Bacău – Focșani – Brăila – Giurgiulești

 Varianta ocolitoare a municipiului Galați, cu conectarea spre Giurgiulești

 Podul peste Dunăre de la Brăila, conectat cu toata aceasta rețea de drumuri exprese

 Infrastructura portuară din Portul Galați, cu hub-ul de conectare cu infrastructura rutieră și feroviară dar și îmbunătățirea condițiilor de navigație prin asigurarea căilor de navigație inclusiv pe timp de iarnă, prin dotarea cu spărgătoare de gheață pentru Dunărea maritimă și cea fluvială

 Pentru că, de treizeci de ani, regiunea Moldovei a fost văduvită de către guvernele de la București de investiții serioase în infrastructură ceea ce a dus la o ruptură și mai accentuată între nivelul de trai de aici și din restul țării, în special Transilvania și București.

Deși ar fi putut reprezenta un adevărat motor al economiei României, Moldova a fost lăsată în sărăcie, din această cauză apărând și exodul forței de muncă și depopularea localităților regiunii. Este momentul să se pună stop acestor politici păguboase ale Centrului.

Împreună cu colegii mei, parlamentarii USR din judeţele Moldovei, Lucian Daniel Stanciu Viziteu deputat de Bacău, Cosette Paula Chichirau, deputat de Iaşi, Dan Lungu, Senator USR de Iași, Nicolae Daniel Popescu, bucovinean deputat de Diaspora, şi cu toţi colegii din filialele USR din Moldova, cerem ceea ce se cuvine Moldovei.

În anii trecuti, între alocările bugetare pentru infrastructura rutieră erau diferenţe imense. Am ajuns în situaţia aceasta având alocat pentru zona Moldovei doar cel mult 5% din fondurile pentru infrastructura rutieră.

Cu aceşti bani nu putea fi făcute decât cel mult hârtii – acele studii de fezabilitate. Şi nici acelea aşa cum trebuie, în întregime.

 E timpul să transformăm kilometrii de hârtie în kilometri de drumuri de calitate pentru gălăţeni şi pentru românii din celelalte judeţe ale Moldovei!

Bogdan Rodeanu
Deputat USR Galaţi
www.BogdanRodeanu.ro