Avem parte de un început de săptămână bun pentru infrastructură
Avem parte de un început de săptămână bun pentru infrastructură:
Începe
ridicarea platformei de lucru la Podul suspendat de la Brăila. Este
pasul tehnic necesar pentru a putea amplasa cablurile de susținere a
tablierului podului.
Cablurile de oțel au câte 2 kilometri fiecare și, la un loc, cântăresc 6.700 de tone.
Ridicarea totală a platformei va fi finalizată în a doua parte a lunii iulie, dar lansarea efectivă a cablurilor merge în paralel cu această etapă de lucru.
O mare restanță este pe cale de a fi rezolvată:
construcția drumurilor de legătură a început deja pentru primii 7 km și,
în perioada imediat următoare, vom avea șantier deschis pe toată
lungimea acestora (23 km).
Podul de la Brăila va avea o deschidere centrală de 1120 de m și o lungime totală de 2 km.
Și situația conexiunilor cu Podul de la Brăila arată pozitiv:
– Centura mare a Galațiului este în proiectare. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 (12 luni proiectare + 42 luni execuție).
– A început și proiectarea pentru Drumul expres Galați – Brăila (10 luni proiectare + 24 luni execuție. Dacă pare mult, e pentru că acest drum expres va avea unul dintre cele mai mari poduri din țară, peste Siret).
– Drumul expres Brăila – Tulcea este, și el, în proiectare, iar pentru drumul expres Focșani – Brăila se elaborează studiul de fezabilitate.
– Se lucrează și la studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul expres Buzău – Brăila; contractul a fost semnat anul trecut, iar termenul este de 24 de luni.
Nu în ultimul rând, anul acesta va fi gata cea mai mare parte din centura Tecuciului. Contractul pentru finalizarea celor aproape 7 kilometri a fost semnat luna trecută.
Foto: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere